16 900 ton szyn kolejowych, 230 tys. sztuk podkładów kolejowych, 280 tys. ton kruszyw, remont i rozbudowa 76 przejazdów kolejowo-drogowych, budowa peronów o łącznej długości 9 km, łączna długość remontowanego odcinka – ok 134 km – oto liczby dotyczące trwającej właśnie modernizacji linii kolejowej Poznań-Piła.
Informacje na temat inwestycji przekazali podczas odbywającej się w Obornikach konferencji prasowej: poseł Krzysztof Paszyk, Henryk Szczefanowicz, Zastępca Dyrektora Departamentu Transportu UMWW, przedstawiciele wykonawcy, Firmy PORR S.A. , p. Andrzej Wach, Dariusz Bałoniak, oraz Piotr Sawicki, oraz Radni Powiatu Obornickiego Andrzej Ilski i Bogusław Janus.
Prace o wartości ok 600 mln zł. mają potrwać do końca 2019 r., a w ich efekcie przejazd z Poznania do Piły ulegnie skróceniu o 40 minut. Powstaną też 4 nowe przystanki osobowe – Poznań Podolany, Osiedle Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. Pozostałe zostaną odnowione. Pasażerowie zyskają na nich dłuższe i szersze perony, co zapewni komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Dodatkowo możliwe będzie także zatrzymywanie się na stacjach dłuższych niż obecnie składów. Wszystkie perony zostaną wyposażone w wiaty, nowoczesne oznakowanie i oświetlenie, a także czytelny system informacji pasażerskiej.
Na potrzeby remontowanej linii kolejowej zamówiono tez w bydgoskich zakładach „Pesa” nowy tabor.